Retur- och återbetalningspolicy
Vi vill att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss. Här hittar du all information om hur du returnerar en vara, vad som gäller för återbetalning och hur vi hanterar reklamationer. Policyn gäller endast för kunder inom Sverige.
1. Ångerrätt – 14 dagar
Du har alltid 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen. Ångerfristen räknas från det datum du hämtat ut varan.
2. Villkor för retur
För att en retur ska godkännas gäller följande:
-
Varan måste vara oanvänd
-
Originalförpackningen får vara öppnad, men inte skadad
-
Ångerrätt gäller även på nedsatta varor, så länge de inte omfattas av undantag (se punkt 7)
3. Hur returnerar jag en vara?
-
Kontakta vår kundservice för att begära retur.
-
Vi skickar en retursedel digitalt via e-post.
-
Du skriver ut och fäster retursedeln på paketet.
-
Lämna in paketet hos angiven transportör.
Vi behandlar din retur så snart den nått vårt lager.
4. Returfrakt och avgifter
-
Du som kund står för returfrakten.
-
En fast returavgift på 99 kr dras av från din återbetalning.
-
Returavgiften gäller per returärende.
5. Återbetalning
När vi mottagit och godkänt din retur sker återbetalning:
-
Till samma betalsätt du använde vid köpet, om inte annat avtalats
-
Inom 14 dagar från att vi mottagit returen
6. Reklamation
Om du fått en defekt eller felaktig vara har du rätt att reklamera den inom 3 år enligt Konsumentköplagen.
För att göra en reklamation:
-
Kontakta vår kundservice
-
Skicka med en beskrivning av felet samt bild som styrker det
-
Följ samma returprocess som vid ångrat köp
Vi återkommer med besked och lösning så snabbt som möjligt.
7. Undantag från ångerrätt
Följande typer av produkter omfattas inte av ångerrätten:
-
Hygienartiklar där förseglingen brutits
-
Livsmedel eller varor med kort hållbarhet
-
Specialbeställningar eller personligt anpassade produkter
8. Giltighet
Denna retur- och återbetalningspolicy gäller endast för beställningar inom Sverige. Returer skickas alltid till svensk adress, enligt instruktion från vår kundservice.